Мобилности

В този проект се планира провеждането само на 2 мобилности:
1. Job-Shadowing мобилност с цел: - запознанство с начина на интеграция на ИКТ в процесът на управление на училището; - използване на съвременни технологии в класната стая; - интеграция на учениците със СОП в обикновена класна среда и методиката за работа с тези ученици; - проучване опита на гимназията в областта на формиране на предприемачески компетенции и професионално ориентиране. Предполага се, че тази мобилност ще се осъществи в самото начало на проекта, през октомвриноември 2019 година. Участниците в мобилността планираме да делегираме по 1 представител от ръководен екип и 1 представител от педагогически персонал на училището, за да осигурим качествено изпълнение на всичките планирани задачи.
2. Образователна мобилност за преподаватели по ИТ, пред които ще стоят следните задачи: - запознаване с приложно програмно осигуряване, което се изучава в съвременно европейско училище и практически области на исползването му; - изучаване на алгоритми за работа с даден приложен софтуер; - проучване на практически области на използването на представено приложно програмно осигуряване; - изучаване на възможности за използването на даден софтуер за преподаването на други, различни от информатика и ИТ предмети; - подготвяне на обучителни презентации с адаптирани алгоритми за работа с всичките представени програми с цел вътрешна квалификация на преподавателите в училището.
По предварително проучване вниманието ни беше привлечено от няколко курса, които правят акцент на "Учене чрез правене", които са насочени към преподавателска целева група, желаещи да се научат да боравят с разнообразие от софтуер и безплатни онлайн инструменти, за да интегрират технологиите в тяхната класна стая. Заявеното ниво на владеене на английски език в тези курсове - В1, което позволява на учители от други профили да участват в европейски квалификационни мобилности. Смятаме, че е най-добре на тези курсове да делегираме преподаватели по ИТ, които имат добра езикова подготовка (ниво В1 и В2), за да може да бъде оценена методиката на използването на ИКТ и сложността на приложението му в различни сфери на образователния процес. Искам само да цитирам описание на програмата на един от тези курсове, който напълно отговаря на нуждите на училището: "This practical, hands-on course is for educators and other professionals who would like to experience and learn to use a variety of software and (free) online tools in order to integrate technology into their classroom, school or other learning environments". Целите на курсове също напълно отговарят на целите за развитие на СУ "Васил Левски": - to familiarize the participants with recent pedagogical and classroom technology developments - to increase participants’ awareness of the opportunities to integrate ICT into teaching and learning processes in their schools - to increase participants’ skill and confidence in the use of some computer applications , particularly in an environment where many of the students are very digitally savvy - to give participants an opportunity, as far as possible, to use all programmes to which they are introduced and to learn to adapt some ready-made programmes to their particular classroom requirements - to provide an opportunity to develop and consolidate participants own language skills - to improve participants confidence in their own lesson delivery - to produce high-quality learning outcomes for participants thereby re-enforcing the capacity and international scope of their schools. Тази образователна мобилност планираме да осъществим през лятната ваканция на 2020 година, за да не нарушаваме хода на образователния процес. В резултат на изпълнението на тази мобилност, планираме създаването на база данни, съдържаща адаптирани презентацииалгоритми за използването на образователен софтуер от страна на преподаватели, които не са специалисти в областта на информационни технологии. В самото начало на 2020 - 2021 година планираме провеждането на вътрешна квалификация на преподавателите за използването на този нов приложен софтуер в урочната дейност.

Няма коментари:

Публикуване на коментар