За проекта

Технологичната и кадровата обезпеченост са двата главни приоритета, от които зависи реформирането на образованието. Именно за да избегне "капана на времето" и да изпълни основната си задача - формиране на креативни, социално отговорни и пълноценно интегрирани в обществото личности - СУ "Васил Левски" започна поетапна модернизация на училището, която засегна всичките сфери на училищния живот. Започвайки от оптимизация на управление чрез използването на облачни технологии и въвеждането на ИКТ в урочната дейност, стигнахме до резултат, че без допълнителната квалификация на преподавателите, особено учители по ИТ, училището няма да може достатъчно добре да изпълнява мисията си - УЧИЛИЩЕ, ПРЕДОСТАВЯЩО ВИСОКО КАЧЕСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО. Вторият проблем, с който се е сблъскахме, беше липса на опит за работа с деца със СОП, броя на които продължава да расте всяка година. За да се подпомогне училището да се справи с идентифицираните проблеми и беше създаден дадения проект. "Следващата стъпка - интеграция" е едногодишен проект, чиято основната цел е повишаване на квалификацията на ръководния екип и педагогическия колектив на училището по 2 най-актуални посоки в развитието на училището ни.
1. Интеграция на ИКТ в образователния процес във всичките сфери на работа на училището: - Използване на ИКТ (облачни технологии) за оптимизация на управление; - Използването на съвременни техники и технологии в класната стая.
2. Интеграция на деца със СОП в обикновена класна среда: - Подобряване на уменията на преподавателите да се справят със социалното, културно и езиково многообразие на учениците в класната стая; - Усъвършенстване на уменията на учителите да отговарят на индивидуалните нужди на учениците, - Формиране на подкрепяща образователна среда За постигане на целите на проекта предвидихме 2 основни дейности: - Job Shadowing мобилност за запознаване с опита на чешките колеги за интеграция на ученици със СОП, методиката на използването на нови технологии и ИКТ в процеса на преподаването, използването на ИКТ за оптимизация на процеса на управление; - Структуриран обучителен квалификационен курс по различни направления за използване на ИКТ в урочната дейност - мобилни приложения, игри, викторини, нови образователни приложни програми и платформи, социални медии и интернет ресурси за помощ на преподавателя при работа в клас. Участниците в проекта - 5 преподаватели и 1 представител на мениджърски екип на училището - общо 6 човека. В Job Shadowing мобилност планирано участието на 2 човека - 1 представител на ръководен екип на СУ "Васил Левски" и 1 преподавател с цел осигуряване на качеството на наблюдение във всичките сфери на работата на приемащото училище-домакин Mensa gymnázium, а именно интеграция на учениците със СОП и интеграция на ИКТ в преподавателската и ръководна дейност на училището. В дейностите за европейски квалификационни образователни мобилности е предвидено 2 структурирани обучителни курса с насоченост към използването на ИКТ в урочната дейност. Участниците в тази квалификация - 4 преподаватели по информатика и ИТ, добре владеещи езика на курса - английски език. Сред екипа от 6-те преподаватели по ИТ трима имат сертификати за свободно владеене на езика (В2) и двама - сертификати В1. Като специалисти в сферата на ИТ те ще осигурят пълно овладяване на планираните теми на курса и ще създадат база данни с нагледни презентации-алгоритми за използване на нов образователен софтуер за различни предметни области. Резултатите от проекта са много важни за училището ни. Планираме в рамките на 1 година да преборим консерватизма на класическия модел на преподаването и да предложим на колегите ни нови техники и технологии за преподаване с използването на ИКТ. За целта е необходима вътрешната квалификация на всичките преподаватели в училището по използването на ИКТ в урочната дейност. Затова квалифиционните дейности по проекта за нас са основата за създаването на база данни с презентации-алгоритми за работа с различни приложни образователни програми и основата за вътрешно-училищна квалификация. В България са малко училищата, които имат своя политика за подкрепа на учениците със СОП, която да налага практика на координиране на усилията директор - учител - родител и на търсене на помощ в общността. Затова е толкова важно проучването на опита на чешките колеги за работа с деца-аутисти, деца с увреждания, които се учат в една класна стая с надарени деца и се чувстват като надарени деца. Очакваме на базата на получената информация да създадем своя система за работа с ученици със СОП, включваща подкрепа за личностно развитие, изграждане на позитивен организационен климат, утвръждване на позитивна дисциплина и развитие на училищна общност. В дългосрочен план европейските квалификационни проекти подпомагат за хода на реформа в предучилищното и училищното образование, като го доближава до европейските образователни политики.

1 коментар:

  1. Я хочу поделиться свидетельством о том, как мистер Бенджамин помог мне с ссудой в размере 2 000 000,00 долларов США для финансирования моего проекта фермы по выращиванию марихуаны, я очень благодарен и обещал поделиться этой законной финансовой компанией со всеми, кто ищет способ расширить свой бизнес-проект. .компания финансирует компанию. Любой, кто ищет финансовую поддержку, должен связаться с ними по 247officedept@gmail.com. Г-н Бенджамин также находится по телефону WhatsApp + 1-989-394-3740, чтобы упростить задачу любому кандидату.

    ОтговорИзтриване